Pošťáci si připnou trikolory kvůli nízké úhradě od státu

Zaměstnanci České pošty si ode dneška, středy 25. října, budou připínat trikoloru na protest proti nízké úhradě nákladů na univerzální službu od státu. Protestní akci pořádá Federace výkonných zaměstnanců České republiky, což je druhá největší odborová organizace na České poště. Počet účastníků protestu federace neuvedla.

„Stejně tak jako v roce 2013, kdy jsme organizovali petici, kterou podepsalo patnáct tisíc lidí, předpokládáme značné zapojení zaměstnanců České pošty a také veřejnosti. Další odborové organizace se budou přidávat také průběžně,“ řekl prezident Federace výkonných zaměstnanců České republiky Miroslav Prokop. Veřejnost může podle Prokopa protest podpořit tak, že trikolóru odešle vládě nebo poslancům.

Česká pošta může letos od státu na zajištění základních služeb dostat ze zákona maximálně půl miliardy korun. Výkazy nákladů na zajištění univerzální služby pro Český telekomunikační úřad každoročně hovoří o více než trojnásobné částce. „Jde o peníze, které si zaměstnanci za svoji poctivou a náročnou práci vydělali. Za práci, kterou zaměstnanci České pošty odvedli na základě toho, že si stát tyto služby objednal. Tyto peníze v rozpočtu České pošty chybí. Z důvodu dlouhodobého podfinancování České pošty se hromadí značné problémy, včetně nedostatku peněz na navýšení mezd pro zaměstnance. Řádná úhrada za služby poskytované zaměstnanci České pošty státu umožní navýšení mezd zaměstnanců, zlepšení pracovních podmínek a následné zlepšení poštovních služeb,“ uvedli odboráři v prohlášení. Výši požadované úhrady ale Prokop nechtěl specifikovat.

Česká pošta zaměstnává přes třicet tisíc lidí a provozuje 3200 poboček. Podnik za loňský rok vykázal zisk před zdaněním okolo 190 milionů korun. Předloni to bylo 302 milionů korun. Kladný výsledek drží právě kvůli úhradě od státu.

Celý článek budejckadrbna.cz

One thought on “Pošťáci si připnou trikolory kvůli nízké úhradě od státu

  1. Marcel

    Dobrý den.

    Pracuji u České pošty cca 8 let, ale musím říct, že doposud Česká pošta nebyla takto negativně vnímána zákazníky, ale i jejími pracovníky jako v současné době. Jmenuji se Marcel Habětín, pracuji jako balíkový doručovatel na Depu 703, (osobní číslo 176028), mám 15-ti letou praxi u Ministerstva financí, jako bývalý celní úředník, mám veškeré zkoušky absolvované u České pošty, pracoval jsem jako administrátor pošt a nyní jak jsem uvedl, pracuji jako balíkový doručovatel.Měl jsem i snahu se podílet na řízení České pošty v nižším managementu, ale pochopil jsem, že u této společnosti se lze prosadit pouze díky známostem. Ale toto není důvodem toho, proč Vám píši. Mě, ale i mé kolegy zajímají tyto skutečnosti:
    1) V tisku i v ostatních mediích bylo avizováno, že zaměstnancům České pošty byla navýšena mzda, ačkoliv skutečnost je taková, že v současné době činní naše mzda o dva tisíce korun méně než v loňském roce. Vůbec nepíši o tom. že mzda zaměstnanců v provozu je už velmi, velmi vzdálená od celostátního průměru. Ptám se tedy.., proč v současné době činní moje mzda cca o dva tisíce korun méně než v loňském roce, ač nám bylo údajně přidáno?
    2) Vzhledem k nedostatku zaměstnanců u České pošty se často stává, že jsme nuceni rozebrat zásilky, které patří do jiného doručovacího okrsku. Vrcholem toho je, že nejen to, že místo svých cca 100 zásilek musíme rozvést cca 130-140 zásilek, ale navíc nám je krácena naše výkonová mzda, neboť v tomto případě nesplníme úspěšnost doručitelnosti, protože není v lidských silách takové množství zásilek doručit, byť nejíme a neobědváme a jen doručujeme. Vúbec v tomto případě nemluvím o nespokojenosti zákazníků, kteří si svoji zlost vybíjí na nás a vůbec je nezajímají problémy České pošty. Vždyť PPL, DHL, DPD a ostatní společnosti to zvládají. Ptám se tedy, kolik zásilek podle managementu České pošty je nutno doručit, abych dosáhl na maximum své výkonové mzdy?
    3) Zákazníkům České pošty jsou zasílány sms o tom, že v konkrétní den jim bude doručována zásilka. Avšak, byť jim je prostřenictvím sms doručena zpráva o této skutečnosti, zásilka k doručení není, neboť tato se nachází v přepravě mezi přepravním uzlem a depem. Ptám se tedy, je těžké uzpůsobit sowtware tomu, že zákazníkům bude tato zpráva odeslána v okmžiku skutečného naložení k doručení..? My doručovatelé pak nebudem stále čelit negativním reakcím zákazníkům kvůli tomu, že v konkrétní den si svůj program uzpúsobili této skutečnosti, ač tato je nepravdivá.

    Všechny tyto skutečnosti poškozují Českou poštu, která ztrácí kredit i zákazníky. Ptám se ale, zajímá to vůbec někoho z vedení České pošty? Odpovědní zaměstnanci v řízení České pošty by si měli uvědomit, že svoji neschopnost už nemůžou přenášet na své zaměstnance, kteří jsou v přímém kontaktu se zákazníky a tuto svoji nevoli vyjadřují vůči těm, co to nemůžou ovlivnit. Já i kolegové z Depa 703 uvažujeme o ukončení pracovního vztahu z Českou poštou, pro neschopnost jejích řídících pracovníků, kteří nejsou schopni zařídít její fungování jak ve vztahu k zákazníkům tak k jejich zaměstnancům.

    Marcel Habětín
    Depo 703

    Tento dopis jsem odeslal vedení České pošty i mediím a bylo by vhodné, kdyby i výkonná federace přidala svůj názor k tomu tématu. Děkuji.

    Reply

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *